dissabte, 18 d’abril del 2009

PER TREBALLAR A L'AULA

Us proposem una forma diferent i divertida per treballar a l'aula els llibres: a partir del joc.
El següent joc està pensat per fer-lo amb quatre equips, però es pot fer amb el nombre d'equips que convingui. Cada equip haurà de superar unes proves que es trobaran repartides estratègicament en una àmplia zona.
L'objectiu del joc és superar el RISC DE LA JUNGLA com en el Llibre de la jungla, novel·la en què està basat el joc.
Es formaran els quatre equips de forma equitativa i a cada equip se li assignarà un objecte que l'identifiqui: una ploma al cap, un vestit, pintar-se la cara,...

JOC

LLOC I
Ambientació:“Les paraules màgiques”
Volviose, entonces, el gran oso pardo, para decirle a Bagheera cómo había pedido a Hathi, el Elefante Salvaje, que sabe todas estas cosas, que le dijera las Palabras Mágicas, y como Hathi llevó a Mowgli a una laguna para obtener de una serpiente de agua la Palabra que sirva para todas las serpientes porque Balloo no podía pronunciarla; finalmente Mowgli podía considerarse a salvo de todas las eventualidades que pudieran presentársele en la Selva, porque ni serpientes, ni pájaros, ni fieras le causarían el menor daño
Prova nº 1: Desxifrar un missatge en un minut: cada grup rebrà un paper on estarà escrit un missatge. Es tracta que els desxifrin en el menor temps possible tenint en compte que les lletres estan desordenades.
MISSATGE: “Baloo va ensenyar-li a Mowgli les paraules màgiques de la Jungla. Segurament vosaltres ja coneixeu les paraules del poble caçador: «Tu i jo som de la mateixa sang» Però, i ¿les del poble de les serps?. Fixeu-vos bé, estan escrites més avall, tansols que un poc desordenades. Es tracta de posar-hi ordre per tal de formar una frase amb coherència. És molt fàcil.

“A IRRAET OY AL PERNECMETOSE UT Y”(Tú y yo pertenecemos a la tierra)

LLOC II
Com ja sabreu, a la Jungla és molt important saber fer ús dels sentits, procurant desenvolupar-los al màxim, principalment l'olfacte i el gust. Us imagineu un llop sense olfacte?, li resultaria realment difícil seguir la pista de les seves preses. També Mowgli va aprendre a fer ús dels seus sentits en la dura vida de la Jungla. Baloo i Bagheera l'ajudaren a educar-los, perquè saber seguir el rastre tansols amb l'olor de l'animal perseguit o distingir entre totes les plantes de la Jungla quina és la bona per menjar requereix molt entrenament. Ara vosaltres, haureu de demostrat que també sou capaços de distingir i reconèixer algunes coses per la seva olor i gust.
Kim de gust-olfacte: Amb els ulls tapats els nens i nenes han de reconèixer per l'olor i gust sis coses (pa, vinagre, aigua, coca-cola, llet y sal). Cada grup disposa de 30” per dur a terme la prova.

LLOC III
La agilidad es un factor muy importante para la vida en la selva. Mowgli sabía esto y por eso se preocupó desde muy pequeño de estar siempre fuerte y bien preparado. Sus correrías por la selva le enseñaron a salvar toda clase de obstáculos. Sabía el muchacho trepar a los árboles casi también como andar, y nadar casi con igual habilidad que correr…”
Sereu vosaltres capaços de tenir tanta agilitat com Mowgli? Segur que sí, doncs ànims. Haureu de fer un petit recorregut, salvant els obstacles que es presenten en el menor temps possible i el millor possible: com Mowgli.
Propostes de prova : En el menor temps possible haureu de fer el següent recorregut: pujar a una arbre, una carrera esquivant arbres, arrastrar-vos pel terra sense tocar la corda ....

LLOC IV
Recordareu que Mowgli fou segrestat en una ocasió pels Bandar-log queel portaren fins a la seva ciutat, les Coves Fredes. Quan Baloo i Bagheera se s'assabentaren, acudiren a salvar-lo demanant ajuda a Kaa, la serp pitó que tant temien els micos.“Hundiase la luna tras las colinas, y las filas demonos, temblando demiedo, agrupados sobre los muros y las almenas parecían entonces la rota y movible olla de aquel escenario. Baloo dirigióse a la cisterna para beber; Bagheera comenzó a alisarse la piel, y Kaa se deslizó hasta el centro de la terraza, cerrando la boca con sonoro chasquido que atrajo las miradas de todos los monos.”
Prova nº4: Cada grup disposa d'una cartolina en la que hi ha dibuixar un laberint. Es tracta de trobar el camí que han de seguir Baloo, Bagheera i Kaa per arribar el més aviat possible a les Coves Fredes.

LLOC V
Si los Bandar-log eran despreciados por los demás pueblos de la selva, uno de los motivos era su falta de organización. Siempre estaban a punto de tener un jefe, de poseer usos y leyes propias, pero nunca lo lograban, porque de un día para otro se les borraba de la memoria”. Vosaltres heu de demostrar que sou capaços d'organitzxar-vos i que no sou com els Bandar-Log.
Prova nº 5: Tots els membres de cada grup, menys un, es col·loquen, amb els ulls tapats, un darrere l'altre, amb les mans recolzades en les espatlles de l'anterior. L'últim de la fila serà aquell qui no porta els ulls tapats. En aquesta postura hauran de caminar fins a un objectiu proper (15 m.), on recolliran un mocador penjat, tornant tot seguit al punt de partida. Tot això guiats pel membre del grup que hi veu.

LLOC VI
Sobre el llano que se extendía a la orilla opuesta, la hierba erguida, se había muerto, y quedaba como momificada. Las trilladas pistas del ciervo y del jabalí, todas en dirección al río, habían rayado la descolorida llanura con polvorientas ramblas, abiertas en la hierba de tres metros de altura… Este era el aspecto del río Waigunga en los tiempos de la gran sequía, pero su aspecto normal solía ser muy distinto, cuando la lluvia regaba la tierra regularmente. Seguramente , vosotros sabréis representarlo, utilizando elementos naturales, como ramitas, hojas, piedras…”
Prueba nº 6: En dos minuts haureu d'amagar-vos entre les pedres, rames,... sense que se us vegi ni un pèl.

LLOC VII
En las estaciones buenas, cuando el agua era abundante, los que iban a beber al río Waigunga, lo verificanan arriesgando la vida, y este riego contribuía, en no pequeña parte, al atractivo de las excursiones nocturnas.”
Prova nº 7: Passar a través de molts cercles, penjats a certa altura, tot aterrant en un terra tou.

MATERIALS NECESSARIS
  • ceres, teles, plomes…
  • mocadors per tapar els ulls
  • aigua
  • cartolines amb el missatge de la prova 1
  • llet
  • cartolines amb el laberint dibuixat de la prova 4
  • coca-cola
  • bolígrafs
  • sal
  • cercles
  • corda
  • pa
  • vinagre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada